reklama

Kocúrkovo v čakárni u lekára

Je skoro ráno. Sedím u lekára v čakárni. Už po stý krát si opäť čítam ordinačné hodiny. Viem ich už skoro naspamäť. Má sa dobre, pomyslím si. V pondelok si po víkende pospí dlhšie, ordinuje až poobede. V piatok končí už o jedenástej. Super, takú prácu by som chcela aj ja.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (29)

Okrem ordinačných hodín je na tých obrovských zelených dverách aj plagát. Lacný a ľahko ovládateľný tlakomer. Ak sa displej rozsvieti na zeleno, všetko je v poriadku. Naopak, ak je displej červený, tlak je príliš vysoký. Je tam ešte reklama na plienkové nohavičky. Depresívna predstava... Zrazu prichádza pani. Klope na dvere ambulancie. Nikto neotvára. Rozčuľuje sa. Dnes lekár ordinuje od ôsmej, už je pol deviatej, prečo tam ešte nie je? Hmm, ako mu je dobre, pomyslím si opäť. Určite popíja rannú kávu. Pani opätovne klope, sestrička jej pred nosom máva vypísaným receptom, pani víťazoslávne odchádza. Postupne sa čakáreň plní a plní a plní... „Kto je na rade?" pýta sa sestrička. Zodvihnú sa traja a začne sa ťahanica. Slovnú bitku vyhráva pani, ktorá strašne voňala. Až tak, že smrdela. Nechápem, ako môže niekto na seba vyliať toľko tak smradľavej vône. Vône? Dá sa to tak vôbec nazvať? Že vôňa? Môj citlivý čuch to nezvládal. Skoro ma napínalo. Prišiel mladý muž. Sympaťák. Nebol v poriadku. Škriabal si ruky a nahlas sa sťažoval. Bál sa, že mu tú ruku odrežú. Bolo to úsmevné, ale pre neho asi nie. „Viete si niečo ušetriť z dôchodku?" Pýta sa pán po porážke pani sediacej kúsok vedľa. Spustí sa debata o tom, aké je všetko drahé. Najmä lieky. Aspoň že šatiť a parádiť sa nám už netreba, hovorí stará pani. Ostane viacej na lieky. Sestrička ma vzala prednostne. Ľudia hromžia. Nevidíte, že je na vozíku? Nech si zaplatia, keď nechcú čakať znie výrok lekárky. Tlakomer svieti na červeno. Čo to tam písali na tom plagáte?? O chvíľu som červená aj ja. Vidím ostrú ihlu. Dovidenia. Odchádzam z čakárne a rozmýšľam. O ľuďoch. O živote.

Natália Turčinová

Natália Turčinová

Bloger 
  • Počet článkov:  26
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Pre každého som iná Natália, no pre mnohých som "tá na vozíčku" Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu